© VYDAVATEĽSTVO TATRAN

Matematické cítenie

Matematické cítenie

Odhaľte potenciál študentov prostredníctvom kreatívnej matematiky, motivačného prístupu a inovatívneho spôsobu učenia

Mnoho študentov sa matematiky bojí a nenávidí ju. Vychádzajú zo škôl a nechápu jej základné koncepty. Ako pomôcť deťom, aby si uvedomili, že majú nesmierny matematický potenciál? Ako majú učitelia vyučovať, aby priviedli túto myšlienku k životu? Autorka knižky Jo Boalerová odhaľuje, ako môžu učitelia, rodičia aj ďalší ľudia, ktorých to zaujíma, vďaka metóde otvorenej mysle zmeniť názory a skúsenosti detí s matematikou. Vychádza pri tom z vlastného rozsiahleho výskumu a práce s tisíckami študentov. Knižka Matematické cítenie, obohatená o názorné ukážky, je dôležitou príručkou plnou informácií, techník a rôznych aktivít, vďaka ktorým majú študenti k matematike bližšie a viac si ju užívajú. Ukazuje, ako treba zmeniť celý systém vyučovania matematiky – od vnímania matematických úloh a kontroly práce študentov až po metódy motivácie a hodnotenia používané učiteľmi a rodičmi, aby študenti spoznali radosť z objavovania matematiky.

  • ISBN: 978-80-222-0833-8
  • EAN: 9788022208338
  • Počet strán: 328
  • Väzba: brožovaná väzba
  • Jazyk: slovenský
  • Formát: 188x223 mm
  • Dátum vydania: 23.11.2016
  • Žáner: PRÍRODNÉ VEDY/MATEMATIKA

17,90 € Doporučená cena

O knihe

PO  OSLOBODENÍ  MYSLE  ŠTUDENTI  OBJAVIA KRÁSU V MATEMATIKE

Zistenie, že mozog môže rásť, meniť sa a prispôsobovať, ohúrilo vedcov na celom svete. Z výsledkov výskumov sa dá vyvodiť, že so správnou učebnou metódou a pozitívnou motiváciou môže matematiku zvládnuť každý žiak a každý môže uspieť aj na vysokej úrovni v škole. Jestvuje mnoho vedeckých dôkazov, že rozdiel medzi úspešnými a neúspešnými študentmi nezávisí od toho, s akým mozgom sa narodili, ale tkvie v ich prístupe k životu, v podpore, s ktorou sa stretávajú, a v prístupe k vzdelaniu.

Autorka zdôrazňuje aj význam chýb a usilovnej práce. Uvádza Petra Simsa z denníka New York Times, ktorý napísal: „ … nedokonalosť je súčasťou každého tvorivého procesu a života, no napriek tomu žijeme vo svete, kde strach z neúspechu paralyzuje, bráni v konaní a podporuje skostnatený perfekcionizmus. Je to stav mysle, ktorý najviac oslabuje kreativitu, nápaditosť a podnikavosť.“

Jo Boalerová zdôrazňuje aj význam nadšenia pre akýkoľvek predmet, ktorý od základu mení prístup študentov k učivu. V nadšení študenta pre matematiku sa snúbia zvedavosť s  nachádzaním nových súvislostí, prekonávaním prekážok, kreativitou, a často zahŕňa aj radosť zo spolupráce. Skvelá kniha, ktorá by nemala chýbať v jedinej školskej a domácej knižnici!

Recenzie

„Omyly, úsilie, kreativita, krása, tvárnosť, rovnosť – Jo Boalerová používa tieto slová na vyjadrenie vízie o hodinách matematiky, na ktorých dokáže každý študent uvažovať v matematických súvislostiach a je úspešný! Keď sa budeme držať Boalerovej inštrukcií, možno sa nám podarí raz a navždy pochovať zastarané názory o tom, ako dosiahnuť v matematike úspech.“

Cathy Seeley – bývalá predsedníčka Národného združenia učiteľov matematiky a autorka knižiek Faster Isn’t Smarter (Rýchlejší nie je múdrejší) a Smarter Than We Think (Šikovnejší než si myslíme)

---------------

„Jo je už unavená zo všetkých nepodložených nezmyslov o vzdelávaní v matematike – a ani sa jej nečudujem. Potrápili už príliš veľa detí. V tejto knižke si Jo nedáva servítku pred ústa a vyráža do boja. Jej zbraň? Vedecké dôkazy. Veľa dôkazov. Zrozumiteľná, pútavá a presvedčivá práca, ktorá môže spôsobiť revolúciu v matematickom vzdelávaní. Ak odignorujete jej posolstvo,  svet 21. storočia pre vás (alebo vaše deti či študentov) zostane uzamknutý.“

Keith Devlin, matematik z Univerzity v Stanforde, „odborník na matematiku“ v rádiu NPR a autor práce Mathematics Education for a New Era (Matematické vzdelanie novej éry)

---------------

„Jo upozorňuje na názory, ktoré ochromujú matematickú spôsobilosť študentov a vysvetľuje, ako ich možno zmeniť. Knižka neprináša len motivačné frázy.  V snahe pomôcť študentom a prebudiť v nich lásku k matematike, Jo ponúka praktické, výskumom overené stratégie, hodnotenia, precvičovania a zadávania domácich úloh.“

Dan Meyer, bývalý učiteľ matematiky, CAO pre stránku desmos.com, spisovateľ a poradca