© VYDAVATEĽSTVO TATRAN

20/20 Diéta

20/20 Diéta

20 kľúčových potravín pri úspešnej diéte

Pokiaľ patríte k miliónom ľudí, ktorí neúspešne striedajú diétu za diétou, potom ste siahli po správnej knihe. Hovorí o rozhodnutí, vašom rozhodnutí, ktoré musíte urobiť, aby ste sa zmenili. Viete, že doterajšie diéty boli neúčinné, že sa musíte prestať klamať a ujasniť si, akým smerom sa má uberať váš život.

  • ISBN: 978-80-222-0843-7
  • EAN: 9788022208437
  • Počet strán: 244
  • Väzba: tvrdá väzba
  • Jazyk: slovenský
  • Formát: 140x210 mm
  • Dátum vydania: 20.1.2017
  • Žáner: ZDRAVIE,ŽIVOTNÝ ŠTÝL/ Diéty, zdravá výživa

11,90 € Doporučená cena

O knihe

Diéta 20/20 patrí medzi priekopnícke diela o chudnutí a zohľadňuje najnovšie teórie a poznatky. Dr. Phil McGraw v nej predstavuje sedem dôvodov, prečo diéty bežne zlyhávajú. Sú to: hlad, chuť maškrtiť, obmedzujúce pocity, nepraktické a drahé diéty, nuda, pokušenie a nestále výsledky a výkyvy. Ak si nájdete čas a osvojíte si rady Dr. Phila, začnete zdravšie jesť, lebo si uvedomíte, ako veľmi škodíte svojmu telu prejedaním. V rámci Philovho plánu si zložíte jedálniček z 20 základných potravín, ktoré urýchľujú v tele termogenézu a navodzujú pocit sýtosti. Navyše si ľahko osvojíte zdravé zvyky, ako si udržať správnu hmotnosť po zvyšok života.


Ukážka z knihy

Stavte na zdravý rozum


Americká vládna agentúra nazývaná Federálna obchodná komisia (FTC), ktorej mottom je ochrana amerických zákazníkov, vyzýva médiá, aby si dávali pozor na podvodnícke produkty na chudnutie, ktoré znejú príliš dobre na to, aby fungovali. FTC odporúča médiám, aby pred odvysielaním takejto reklamy nepodcenili „kontrolu zdravým rozumom“, pretože práve tou prípravky na chudnutie častokrát neprejdú. Bohužiaľ, neriadia sa tým všetky médiá, a preto vždy natrafíte na množstvo reklám plných neslýchaných nezmyslov.

Myslím si, že sa dá riadiť nasledovnými siedmimi bodmi, a bol by som rád, keby ste si ich zapamätali aj vy. Nenaleťte nezmyselným produktom vyrobeným jedine nato, aby zoštíhlili vašu peňaženku či v tom horšom prípade vás stáli aj zdravie. Vyvarujte sa prípravkom na chudnutie, ktoré tvrdia, že:


1. vďaka nim schudnete kilo a viac za týždeň počas mesiaca alebo dlhšie, a to bez diéty a cvičenia;

2. vďaka nim výrazne schudnete, nezávisle od toho, koľko a čo jete;

3. neprestanete chudnúť ani po vysadení toho prípravku;

4. zastavujú vstrebávanie tukov alebo kalórií, vďaka čomu schudnete;

5. vďaka nim bezpečne schudnete viac ako 1,5 kg za týždeň počas štyroch týždňov;

6. umožňujú výrazné chudnutie pre všetkých;

7. chudnete pomocou produktu pripevneného na tele, prípadne takého, ktorý sa natiera na pokožku.


Ak vám niekto bude vravieť týmto štýlom o produkte, doplnku, lieku, náplasti, masti či zábale na chudnutie, chce vás len ošklbať. Na schudnutie neexistuje čarovná pilulka, ktorá by fungovala zo dňa na deň. Chudnutie, ktoré nezahŕňa zdravú, vyváženú stravu spojenú s vhodným cvičením, je nebezpečné. A bodka.

Netvrdím, že každá jedna diéta a každý jeden cvičebný plán je podvod. Existuje mnoho fungujúcich (a zdravých) teórií. Lenže možno ste zlyhali aj pri tých zdravých. Prečo? Presne to ma zaujímalo, keď som začal hľadať informácie pri písaní tejto knihy.

Nestačí len vedieť, že niečo nefunguje, ale treba vedieť, prečo to nefunguje. Poznáte príbeh o tom, ako Thomas Edison vynašiel žiarovku? Predchádzalo tomu tisíc, možno viac pokusov, ale ako povedal: „Nezlyhal som. Len som našiel 10 000 spôsobov, ktoré nefungujú.“ Potom vďaka týmto poznatkom prišiel na to, čo funguje. Bingo, nech je svetlo! Ak sa niekto poučil z minulosti, bol to on.

A vy sa práve vydáte na podobnú cestu, na ktorej sa poučíte z vlastných zlyhaní.

Ak bojujete s hmotnosťou a kúpili ste si túto knihu, pravdepodobne trpíte nadváhou už nejaký čas a zrejme ste sa pokúsili schudnúť nespočetne ráz. V prieskume som sa pýtal svojich divákov, fanúšikov na sociálnych sieťach a mnohých iných a získal som tisícky odpovedí, aby sme sa mohli učiť jeden od druhého. Zistil som, že 40,3 percenta opýtaných diétou schudlo, ale v rozmedzí od 90 dní až po jeden rok hmotnosť opäť nabralo. Skutočne ma zaujímalo, prečo toľkí tak často zlyhajú? Tak sme sa pýtali, čo im stálo v ceste. V televíznej reklame vám nepovedia, prečo zlyháte, povedia vám len, k akému úžasnému výsledku sa dopracujete. Vy si však zaslúžite poznať pravdu, a tú som sa rozhodol nájsť.

A vskutku som našiel sedem dôvodov, prečo sa ľuďom nedarí schudnúť. Rozhodol som sa, že touto diétou vám ich pomôžem obmedziť. Sú to:

1. Hlad: nebaví vás ustavične hladovať, preto podvádzate.

2. Chuť maškrtiť: každú chvíľu máte chuť na slané, sladké, koláčiky, a tak podvádzate.

3. Obmedzujúce pocity: máte pocit, že nemôžete jesť mimo domu, že nemôžete ísť nikam ani nič robiť, lebo držíte diétu. Navyše sa stále stresujete tým, čo a kedy môžete či nemôžete jesť, až nemyslíte na nič iné, len na jedlo. Máte toho dosť a zač­nete podvádzať.

4. Nepraktické a drahé diéty: práca, deti, stres, každodenné povinnosti – máte pocit, že to nezvládnete, ak sa navyše musíte riadiť nejakou diétou, najmä ak je zložitá, drahá alebo pri nej treba počítať kalórie a nutričné hodnoty, a tak opäť podvádzate.

5. Nuda: keďže vás nebaví jesť stále dokola to isté, podvádzate.

6. Pokušenia: ak ste obklopení zakázanými, no lákavými jedlami, pokušenie vás napokon premôže a opäť podvádzate.

7. Nestále výsledky a výkyvy: odrádza vás chudnutie, ktoré nepostupuje pravidelne, prípadne chvíľu chudnete a potom náhle prestanete. Tak podvádzate.


Teda, toľko rebélie! Bolo mi jasné, že ak máme spolu vychádzať, musím najskôr ponúknuť riešenie týchto siedmich problémov. Vedel som, že potrebujem navrhnúť plán, ktorý nesabotujú ani tieto prekážky, ktoré pri chudnutí podkopali nohy už mnohým. A presne o to v tejto diéte ide. Vedel som, že ak máte uspieť, musí diéta obsahovať protilátky proti týmto „spúšťačom rebélie“, ktoré by docielili:


* zníženie hladu;

* zníženie chuti na jedlo;

* diétu bez obmedzujúcich pocitov;

* diétu, pri ktorej sa dá žiť;

* diétu, ktorá nenudí;

* priaznivé prostredie;

* postupné a plynulé chudnutie a systém na dosiahnutie

stabilného stavu.


Je to všetko vôbec možné? Ako som už spomínal, kniha Zbavte sa nadváhy raz a navždy vyšla pred desiatimi rokmi a odvtedy uzreli svetlo sveta nové teórie a výskumy, vďaka ktorým vám dnes môžem pomôcť ešte efektívnejšie. Je skutočne zaujímavé, na čo nové výskumy prichádzajú. Zistilo sa, ako rôzne jedlá a aktivity ovplyvňujú telo a mozog. V tejto knihe som využil získané informácie a ponúkam vám praktické tipy, ktoré veľmi ľahko zakomponujete do svojho životného štýlu a budú vás sprevádzať na ceste chudnutia nielen dnes, ale celý život.

Na začiatok budete jesť 20 kľúčových potravín, ktoré podľa súčasného výskumu:


* podporujú v tele termogenézu;

* po ich konzumácii prinášajú pocit sýtosti, takže sa budete cítiť najedení a nebudete od stola odchádzať s pocitom hladu. Čo myslíte, čo sa stane, ak váš žalúdok hladuje natoľko, že si pomaly začne opekať vaše vlastné rebierka? Začnete rebelovať. Ak hlad cítiť nebudete, nič také sa nestane;

* majú efekt „postupného uvoľňovania“, čo znamená, že po ich konzumácii sa budete dlhšie cítiť nasýtení, čiže nebudete na smrť hladní a nesiahnete po každom koláčiku, ktorý uvidíte.


A to je len začiatok. Okrem toho začnete cvičiť, ale spôsobom, ktorý je podľa najnovších výskumov a teórií rýchly, efektívny a udrží vás na správnej ceste. Tento plán, ako aj spomínané výskumy, si do najmenších detailov prejdeme neskôr.

Mojou úlohou je teda vyriešiť týchto sedem problémov a vašou úlohou bude úprimne sa zamyslieť, prečo sa prejedáte, a uveriť, že si zaslúžite schudnúť a byť zdravými. Pretože len ak veríte, naozaj veríte, že máte na lepší život, tak si ho aj vytvoríte. Preto som aj túto kapitolu začal výrokom: V živote dosiahnete len výsledky, ktoré si podľa vás zaslúžite.

V tejto knihe vám chcem povedať pravdu. Počuli ste už všeličo, teraz príde to najlepšie. Môžete donekonečna skúšať všetky možné produkty a návody, ktoré sľubujú chudnutie bez diét a cvičení, a možno sa aj chvíľu budete cítiť lepšie, ale garantujem vám, že o šesť mesiacov budete s najväčšou pravdepodobnosťou vážiť toľko ako dnes, alebo viac. A vy to viete. Alebo si odo mňa vypočujete, čo máte robiť v oblasti poznávania, správania, životného prostredia, spoločenských vzťahov a výživy a osvojíte si tieto zvyky v každodennom živote a budete sa tešiť zo zdravej hmotnosti už stále. Svoj cieľ uvidíte úplne jasne, a vtedy sa dá aj dosiahnuť.

V tomto úsilí stojím pri vás, tak sa teda pusťme do toho.